Kişinin yaşadığı maşer içinde kıymeti olan , kudret, hâl ve vesair davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tümüdür.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara için insanların davranışlarında belirli gelişmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim bilimi; bireyin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek değkonume meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kadar eğitimin bir çok tanılamamı mimarilabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin amaçlarına şayeste ) değkonume meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis için;
· Eğitim bilimi bir vetiretir.
· Eğitim bilimi sürecinde, bireyin davranışlarının mergup yönde değkonutirilmesi amaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değkonume kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç yapı taşı öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim bilimi amaçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı bilcümle kültürler dâhilin bire birdır. Lakinçların içeriği ve öğrenme dâhilin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre için değkonuebilir, ancak sürecin doğkakımı değkonumez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca biryoğun filozof ve pedagog, eğitimin ne evetğuna dayalı farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Eğitim bilimi, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış değkonuikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içinde eğitime dayalı temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değkonuikliği” ve “müddetç” kadar kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.
Eğitim bilimi, âdemoğlu dâhilin hayat boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere şayeste olabileceği kadar istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin konuletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kadar gelişigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal terbiye, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal terbiye denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, terbiye merkezleri kadar mekânlarda maruz terbiye formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. Kısaca terbiye yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye yetişmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belirli bir düşünce ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci idari bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal terbiye ise spontane gelişen hesapsız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki can bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir sistem olarak ele allıkındığında ise terbiye sisteminin üç yapı taşı ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Kaynar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel kadar fiziksel unsurlardır. Süreç; meslek içinde gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, bitirme, test mealları kadar mergup davranış değkonuiklikleridir.
Yorum yapılmamış
To comment you need to be logged in!